הכי תוסס, הכי רומנטי: יינות לבנים שיעשו לכם את הקיץ

מאת: צוות התוכן של צימרטופ23-08-2018
הכי תוסס, הכי רומנטי: יינות לבנים שיעשו לכם את הקיץ

הקיץ נוכח השנה במיוחד וזה ניכר כמעט בכל פינה במדינה הלוהטת שלנו. יחד עם זאת, הצפון שנחשב למעט יותר קריר הוא המפלט האמיתי מהלחות והדביקיות המעצבנת של מישור החוף והוא הופך בעונה הזו כמובן לעסק מבוקש במיוחד.
מארחי צימרים לזוגותשמעוניינים שתצאו מרוצים עד הסוף, ממהרים לפנק בשלל מטעמים ונשנושים ובהחלט לא שוכחים גם את היין. בחלק מהמקומות הוא כמובן שווה ביותר, אבל תמיד עדיף שיהיה לכם גם בקבוק משלכם לרגעים שבהם דרוש לכם פינוק מיוחד.

היינות הלבנים שהכי הולכים עם צימרים, רומנטיקה ושרב

1. גמלא ריזלינג – את התסיסה המענגת שלו אפשר להרגיש ולהריח כבר מרגע הישמע פקק השעם. ניחוח תפוח וליים, קצת פרחים ומעט לימון נמזגים יחדיו לכוס והופכים לאחד היינות המעודנים והמתקתקים שזוגות אוהבים במיוחד. הריזלינג של גמלא עובד נפלא עם דגים בכל צורה, בין אם יצאתם לארוחת ערב רומנטית בחוץ ובין אם צליתם אותם על הגריל בחצר הצימר.

2. בלו נאן גוורצטרמינר – הגוורץ בשמו המקוצר, נחשב לאחד היינות הלבנים הכי "פרש" ואפשר ללגום ממנו בכיף לאו דווקא עם האוכל, אלא בכל זמן שבו מתחשק לכם משהו אלכוהולי להחליק על הלשון. לרוב לא תמצאו צימרים לזוג שמחזיקים אותו וייתכן שמפני שהליין של "בלו נאן" פשוט חדש יחסית. אך הטעם הפירותי האקזוטי פשוט דורש שתביאו אותו יחד איתכם, שיהיה. סתם כך לשם הפינוק.

3. ירדן סוביניון בלאן – טעם מנצח בהחלט לא מחליפים. וכל מתחם צימרים לזוגות שמכבד את עצמו באמת, ידאג לפרגן לאורחים שלו לפחות באחד כזה למשך הנופש. מדובר ביין לבן יבש שמיוצר בכרמים הקרירים של הגולן, עובר תסיסה בחביות צרפתיות מיוחדות ונמזג לכוס בארומה של פסיפלורה, מנדרינה, מנגו ועוד מספר פירות ססגוניים. עובד נהדר עם כל חזה עוף וסלט, פסטות וקישים למיניהם, גבינות ודגים.

4. ברקן שרדונה– היין העשיר והאלגנטי אמנם איבד מגדולתו בשנים האחרונות בקרב קהילת היין המקצועית, אך הוא עדיין מספיק אטרקטיבי כדי שתלגמו אותו בהנאה מוחלטת לעת שקיעה עם פרוסת עוגה או אבטיח. ברקן מבססים את ייצור השרדונה שלהם בכרמי הרי ירושלים ובמרומי הגליל העליון והוא אמור להיות מוגש קר-קר אל הכוס.

5. מרטין קודאס אלגבריניו – ספרדי משובח ומעולה שתוכלו לרכוש בכל חנות, המציב על המפה העולמית את אחד מסוגי היין המדוברים של השנים האחרונות. האלבריניו של קודאס מרענן במיוחד, מתאים באופן מושלם לאווירה הים תיכונית והולך יופי עם הג'קוזי והבריכה שלכם בטבילת צהריים או ערב נעימה ומפנקת. 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים